Blitzer Csaba – Star Wars könyvrajongók 3.

Blitzer Csaba – Star Wars konyvrajongok 3.
Blitzer Csaba – Star Wars könyvrajongók 3.







Mikor vetted/kaptad vagy olvastad az első Star Wars könyvet?


A ’90-es évek elején vettem (vették nekem) az első könyvemet, a Csillagok háborúját, illetve A Birodalom visszavág -ot. Később jutottam hozzá Brian Daley Han Solo trilógiájához, egyben, keménytáblás  kiadásban.


 


Mesélj a Star Wars könyvek iránti rajongásodról!


A ’90-es évek második felében indult be leginkább a rajongásom a könyvek iránt, leginkább a készülő előzmény trilógia hatására. Az Aquila kiadótól sorban szereztem be a legújabb kiadásokat, árgus szemekkel kerestem azokat a könyvárusoknál. Jó pár korábban megjelent regényre pedig antikváriumban sikerült rálelnem. Azóta azonban (hála az internetnek) folyamatosan figyelem a friss megjelenéseket és nyomban lecsapok rájuk. Párommal nemrég vettünk lakást, és a beköltözés során az egyik lényeges szempont volt, hogy a gyűjteményemet úgy helyezzem el, ahogyan megálmodtam.


 


Blitzer Csaba Star Wars könyvei



 

Beszélj egy kicsit a gyűjtésről, hogyan gyűjtöd őket, nehéz volt e beszerezni, vannak e ezzel kapcsolatban érdekes sztorijaid?


Amint azt említettem, a régebbi kiadásokat antikváriumban szereztem be, a leges-legutolsó könyvet sikerült pár éve beszereznem internetes kapcsolatnak köszönhetően (pont eme csoportban), mégpedig a Mos Eisley-i mesék címűt. A többiről viszont már azóta nem maradok le, hála az internetnek.

 


Blitzer Csaba Star Wars könyvespolc




Melyik volt a legdrágább és melyik a legolcsóbb SW könyved, miért került annyiba?


A számomra legdrágább könyvet antikváriumban szereztem be, még 1999 tájékán, A Birodalom örököseit. Azért mondom, hogy számomra, hiszen relatív, ki mennyit adna érte, viszont 3000 Ft akkoriban egy könyvért azért nem volt kevés. A legolcsóbban beszerzett könyv viszont 0 Ft-omba került. A szomszéd kissrác ugyanis járatta a Tudorka magazint, amelyben volt egy kvíz, mellyel könyvet lehetett nyerni. Életemben először nyertem! Igaz, ez nem regény volt, hanem az Így készült az első rész: Baljós árnyak


Blitzer Csaba Star Wars könyvespolc 2.



Melyik korszakot szereted a legjobban a Star Wars történetekben?


Eleinte ugye szinte csak egy korszak létezett (néhány kivétellel): a Jedi visszatér utáni korszak. Az előzménytrilógia elkészülte óta viszont inkább a Baljós árnyak környéki, előtti időszak érdekel jobban, illetve a klónháborús regények.

Blitzer Csaba Star Wars könyvespolc 3.




Melyik típusú SW történeteket szereted jobban: a fantasy jellegű, vagy a sci-fi jellegű?

(Fantasy: a jó és a rossz, jedik és sithek fejlődése, vagy harca, erő, misztikum, hősök, fénykard áll a középpontban
Sci-fi:  gépek, technika, űrharc, lövöldözések, taktika, tudomány, politika áll a középpontban)



Talán vegyesen mindkettőt. Bár az igaz, hogy a misztikum túlzott részvételéért nem annyira vagyok oda. Ha választani kell, akkor inkább a sci-fi vonal.



Kedvenc Star Wars szerződ, vagy szerzőid, és miért?


Timothy Zahn. Leginkább ő!!!  Még esetleg James Luceno. Zahn stílusa magával ragadott. A történetvezetés, az általa teremtett karakterek, számomra ő a kedvenc.

Blitzer Csaba Star Wars könyvespolc 4.



Legkedvesebb Star Wars könyveid?


A múlt kísértete, A jövő látomása, A Birodalom árnyai, Darth Plagueis, stb.



Ki(k) a kedvenc szereplő(i)d, és miért?


Thrawn (az igazi taktikai zseni), Yoda és Windu a klónháborús történetekből, Luke a Mo-n korábban megjelent regényekből.



Melyik a kedvenc regénysorozatod, és miért?


Thrawn trilógia és duológia, a Bane- trilógia.



A novellákat is gyűjtöd? Van köztük kedvenc?


Csak a nálunk is megjelent novellásköteteket: Mos Eisley-i mesék, Történetek a fejvadászokról, …. Jabba palotájából.


Blitzer Csaba Star Wars könyvek




Képregényeket is olvastál/olvasol?


Igen, anno vettem, járattam, de azzal leálltam. A keménykötésű képregényeket rendelem „csupán”, amelyeket a Szukits forgalmaz.



Egyéb hozzáfűznivalód, vagy amit el szeretnél mondani?


Fanatikus Star Wars rajongásom a filmeken kívül leginkább a könyvek gyűjtésében illetve azok olvasásában tetőzik. Legutóbbival sajnos el vagyok maradva, de próbálom pótolni az elmaradást. A regényeket a polcomon időrendben próbálom elhelyezni, persze a kánonokat külön. Jómagam is próbálkoztam fan fiction írásával, egy kisregényem, vagyis inkább novellasorozatom el is készült illetve meg is jelent egy klubújságban Moose ébredése címen.




Ha tetszett, nyomj egy lájkot, és/vagy g+, s ha szeretnéd, hogy mások is megismerjék, meg is oszthatod!

Nincsenek megjegyzések

Üzemeltető: Blogger.